| www.holst.no | ingar holst personal homepage | blog | 2. november 2020 |


2. november 2020



Å forsøke å få folk i tale


Det er ikke direkte enkelt å få de rette folkene i tale. Under (video øverst) er min seneste henvendelse til ambassadør Signe Brudeset i Beijing datert torsdag 29. oktober 2020, og heisann, fredag 30. oktober, nøyaktig ett døgn efterat jeg avsendte denne henvendelsen kontaktet ambassaderåd (jeg tror det er det som er hennes tittel på norsk) Anne Ma Fure meg fra ambassaden og fortalte at ambassadøren hadde satt henne på saken. Jeg fortalte henne at jeg ønsket hjelp til å fremskaffe den skriftlige instruksen UD agerer på bakgrunn av hver gang de tidsavgrenser et garantibrev til 10 dager, slik at jeg kan prøve den rettslig. Ambassaderåd Anne Ma Fure virket som et ytterst forekommende og vennlig menneske, så nå får vi se om hun lykkes med å få tak i instruksen, da, tvi-tvi. Under (video nederst) er min henvendelse til stortingsmennene Erlend Wiborg (FrP) og Nicholas Wilkinson (SV) datert lørdag 31. oktober 2020. Wiborg og Wilkinson var de to som svarte på et brev jeg sendte til enkelte medlemmer av Stortingets Arbeids- og sosialkomité og Stortingets Helse- og omsorgskomité med kopi til ambassadør Brudeset.

Åpent brev til ambassadør Signe Brudeset i Beijing from Ingar Holst on Vimeo.



Brev til stortingsmennene Erlend Wiborg og Nicholas Wilkinson from Ingar Holst on Vimeo.




Subject: Slik behandles norske pensjonister i utlandet utenfor EØS-området. Kan noen skjære gjennom her?

2020年10月11日 15:57

Til medlemmer av Stortingets Arbeids- og sosialkomité
cc: ambassadør Signe Brudeset, Beijing
cc: redaktør Dag Ekeberg, Thailands Tidende
cc: høyesterettsadvokat John Christian Elden


Slik behandles norske pensjonister i utlandet utenfor EØS-området. Kan noen skjære gjennom her?

Vår families historie:

https://www.holst.no/blog/20201004.html

Min helse nå:

https://www.holst.no/blog/20201009.html

Det jeg ønsker meg er å få fjernet 10-dagersregelen. Omgående. Som det fremgår av min helsesituasjon haster det å finne en løsning på dette. Ikke be meg om å kontakte UD eller HELFO, har holdt på med det i uker - de peker på hverandre og det er det som er problemet.

Med hilsen
Ingar Holst



Shanghai, 2. november 2020

Ingar